28. april 2017

QR-koder

Så nemt kan dine kunder komme direkte ind på en specifik salgsopstilling på jeres hjemmeside!

Forestil dig at en potentiel kunde går forbi et af jeres lejemål og finder det interessant. Først skal kunden notere adressen ned og herefter den web-adresse der er angivet på lejemålet. Når kunden kommer hjem, skal han tænde sin computer og finde lejemålet på mæglerens hjemmeside...

Mange kunder når aldrig så langt, og det er her at QR-koden kommer ind i billedet

QR (Quick Response)-koder, også kendt som mobilstregkode, bruges oftest for at skabe synergi mellem offline og online medier. Mobilstregkoder giver brugerne mulighed for at få yderligere information om eks. et lejemål, her og nu, via en applikation på deres smart phone.

Fordelen ved mobilstregkoder er, at brugerne kan tage aktion, mens annoncen er ”top-of-mind” og ikke skal vente til de er hjemme ved computeren.

Der findes flere forskellige typer af mobilstregkoder, men generelt er ideen den samme. En tekststreng konverteres til bit og ”gemmes” i stregkoden.

Mobilstregkoder er todimensionelle og kan derfor indeholde langt flere data end almindelige endimensionelle stregkoder, som du kender fra supermarkedets produkter. De mobile stregkoder kan læses af et program på mobiltelefonen, der benytter mobilens indbyggede kamera til at opfange stregkoden og oversætte den til tekst. Tekststrengen kan indeholde en tekstmeddelelse, URL eller kontaktinformation, og kan således give brugeren online information og funktionalitet.

QR koder er designet til at kunne læses, selv hvis de er blevet utydelige. Den gammeldags stregkode, som vi kender fra supermarkedets varer, er meget følsom overfor snavs og dårligt tryk mv. QR koden derimod kan læses selv hvis 25-30% af koden er blevet ulæselig eller utydelig.
Denne fejlmargen betyder også at man kan lægge eks. et logo ind oven i stregkoden uden at det får betydning for funktionaliteten. På den måde kan du fremhæve dit brand i stregkoden også.

Vi har f.eks. lavet nedenstående QR-kode med vores logo i, men det kunne lige så godt være jeres logo og koden kunne henvise direkte til en specifik salgsopstilling på jeres hjemmeside.


Kontakt os og hør mere om mulighederne for vinduesdekoration og QR-koder.